← Gå tillbaka

Varför?

Idag är området runt Nacka Forum ganska monotont med lite variation och få naturliga mötesplatser. Aktiviteten är låg på morgnar och kvällar, och stadsinredningen känns opersonlig. När det blir mörkt upplevs området dessutom som otryggt, och under vintern känns platsen extra kall på grund av de öppna ytorna och de stora byggnaderna.


I framtiden vill vi utnyttja den centrala platsen bättre för att skapa mer liv och gemenskap. Genom fler aktiviteter, bättre utformning och ökad trygghet kan området bli mer attraktivt både dag och kväll. Förändringarna skulle även underlätta för lokala företag och bidra till en tydligare stadskänsla, vilket minskar behovet av att åka in till innerstaden. Samtidigt kan ett mer levande kvällsliv skapa fler möjligheter för ungdomar i Nacka.

Nu

  • Lite aktivitet på morgon och kväll
  • Monoton utsida
  • Lite variation
  • Få naturliga mötesplatser
  • Opersonlig stadsinredning
  • Känns osäkert när det är mörkt
  • Extra kallt på vintern då det är öppna områden och stora byggnader
Bottenvåningen nu

Framtiden

  • Utnyttja den centrala platsen bättre
  • Mer liv och gemenskap
  • Ökad trygghet
  • Underlättar för lokala företag
  • Ger en stadskänsla, minskat behov av att åka till innerstaden
  • Nattliv för ungdomar i Nacka.
Bottenvåningen nu

Genererad med hjälp av AI