Vi har valt att göra en mötesplats eftersom det är viktigt att skapa miljöer där människor vill stanna kvar och umgås istället för miljöer där folk går förbi och är endast i deras egna zon. Sociala och inbjudande miljöer kan bidra till mer gemenskap, trygghet och aktivitet i vardagen. Genom att skapa fler möjligheter för människor att mötas kan man göra miljön mer levande och trivsam.