Vi har valt att bygga ett nytt stråk som går på andra sidan av berget som ligger intill fotbollstältet. Eftersom att det är tråkigt att gå där stråket är nu, det kommer att vara mycket finare att gå vid det nya stråket eftersom det delvis kommer gå genom skogen. Vi har valt att lägga till flera gatulyktor vid det nuvarande stråket så att det ska bli lite tryggare under vintern. Vi har även valt att lägga till bänkar vid det gamla stråket för att skapa fler mötesplatser.