Bild

Problemformulering

Gångstråket är trångt och mörkt mellan ishallen och bolltältet, detta är tråkigt eftersom så många passerar genom den platsen varje dag. ​ På vintern kan platsen uplevas som extra tråkig eftersom man inte kan använda fotbollsplanen om det är snö. Iochmed att det är dåligt med belysning på stråket så blir det extra otryggt under vintern. Just denna del av det nuvarande stråket är extra tråkig eftersom fotbollstältet är väldigt fult, detta kan ge en känsla till att man vill bort snabbare från platsen än om tältet inte hade varit där. Detta är ett problem eftersom det finns så få mötesplatser där elver stannar upp och umgås, den enda mötesplatesn är fotbollsplanen.​

  • Mörkt och trångt​
  • Otryggt och fult mellan tältet och ishallen​
  • Dåligt med belysning ​
  • Få sittplatser och mötesplatser

  • Flytta på huvudstråket
  • Fler gatulyktor
  • Fler bänkar och mötesplatser
  • Fler enkla aktiviteter som pingisbord eller kingrutor

Lösning

Vi har valt att bygga ett nytt stråk som går på andra sidan av berget som ligger intill fotbollstältet. Eftersom att det är tråkigt att gå där stråket är nu, det kommer att vara mycket finare att gå vid det nya stråket eftersom det delvis kommer gå genom skogen. Vi har valt att lägga till flera gatulyktor vid det nuvarande stråket så att det ska bli lite tryggare under vintern. Vi har även valt att lägga till bänkar vid det gamla stråket för att skapa fler mötesplatser.​